KUNDESERVICE

Hos Amisol Travel gjør vi vårt beste for at du som vår gjest skal få den best tenkelige ferien. Vi holder derfor kun ferier som vi selv ønsker å dra på!

 

Ring oss på 32 200 900 eller kontakt oss på post@amisol.no
Hverdager: Mandag – torsdag kl 10:00 – 16:00 og fredag ​​kl 10:00 – 15:00
Helger og helligdager: Stengt

  

Trenger jeg visum og hvordan går jeg frem?

Det er viktig å sette seg inn i visumreglene for landet du reiser til.

Det er ingen visumkrav for norske og europeiske gjester som reiser rundt i Europa. les mer nedenfor.

 

 Reiser du til Egypt?

Det er visumkrav for innreise til visse områder av Egypt.

Les mer her.

KAN JEG REISE HVIS JEG ER GRAVID?

Det er flyselskapets regler for gravide reisende som avgjør om en gravid kvinne kan være passasjer på et fly.
Flyselskapene har ulike regler for når en gravid kvinne kan fly senest i løpet av svangerskapet. I den forbindelse er det returdato som gjelder.

Les mer her

MØTETID PÅ FLYPLASSEN?

 Både møtetidspunkt og avreisetidspunkt fremgår av reisedokumentet. Husk at alle tider er i lokal tid.

Siden det kan være kø ved innsjekking på flyplassen, er det alltid lurt å komme i god tid. Gjerne 2 timer før avgang fra Oslo Gardemoen og TORP Sandefjord flyplass. Sørg også for å være ved porten min. 30 minutter før avgang.

MERK: For avganger fra Egypt er det krav om at alle må være på flyplassen 3 timer før planlagt avgang. Dette skyldtes at det er en ekstra sikkerhetskontroll med screening av bagasje for å komme inn på flyplassområdet. Våre guider står klare til å hjelpe med råd og veiledning.

HVA MED PARKERING PÅ FLYPLASSEN?

Se guiden her for Oslo Gardermoen og her fra TORP Sandefjord Skulle du ha ytterligere spørsmål om avgangen, ta kontakt med vår kundeservice.

HVORDAN ER BAGASJERELGERNE?

Hos Amisol Travel bruker vi forskjellige flyselskaper for våre mange feriedestinasjoner, men reglene er de samme for alle våre gjester angående bagasjevekt og størrelse.

Det er tillatt å ta med 5 kg håndbagasje pr person. En ekstra innsjekket koffert på maks 20 kg kan kjøpes ved bestilling i forbindelse med reisekjøpet, eller via vår kundeservice.

Håndbagasje må ikke være større enn 50x40x25 cm og veske eller dataveske må ikke overstige 40x30x15 cm.

Barn under 2 år kan ta med 5 kg håndbagasje tur/retur.

Les mer her

 

KAN JEG TA MED VOGNEN/PROLLEREN?

Ekstra service for deg som har små barn med på reisen.

Trillevogner kan medbringes gratis og må sjekkes inn sammen med annen bagasje eller leveres inn ved inngangen til flyet. Husk å få påsatt bagasjelapp ved innsjekking.

Barnevogn koster 300 kr å ha med tur/retur. Denne kan bestilles fra vår kundeservice.

Barnevogn eller barnevogn fraktes som bagasje dersom du reiser med små barn. Vi anbefaler å pakke disse i beskyttende emballasje. Skader på disse erstattes kun av forsikringsselskap dersom bagasjen har vært pakket i en bag fra Airshells – les mer her.

ER DET MAT PÅ FLYET?

Mat på flyet kan kjøpes i tillegg på alle våre flyvninger.

Spedbarn (under 2 år) vil ikke få servert mat på flyet.
Barn under 12 år får servert en barnemeny.
Barn over 12 år og voksne får servert samme meny.
Har du allergi, religion eller annet behov for spesialmeny, skal dette opplyses til Amisol Travel senest 48 timer før avreise fra Danmark.

Du kan bestille mat på flyet samtidig med reisebestillingen, eller legge den til senest 5 dager før avgang.

Mat på flyet kan kun bestilles tur/retur fra 310 kr. per person for flyreiser med Airseven, og 340kr per person for SAS.

Mat på flyet kan kun bestilles for 235 kr tur/retur. per person. på flyreiser med Fly Egypt, nesma Airlines, Red Sea Airlines og Air Cairo.

Vi må gjøre oppmerksom på at du ikke kan ta med egen mat om bord på flyet på grunn av miljø-, hygiene- og allergiårsaker.

HVOR OG NÅR KAN VI BESTILLE UTFLUKTER?

Kjøp dine utflukter sammen med pakketuren, eller via vår reiseapp.

Påmelding til utfluktene må gjøres til Amisol Travels reiseledere på feriedestinasjonen eller via Amisol Travels Gjesteapp senest 24 timer før start på den aktuelle ekskursjonen. Utfluktene har et begrenset antall plasser og vi anbefaler derfor at du bestiller utflukten i god tid. Du vil allerede kunne logge inn på reiseappen din 2 uker før avreise, og planlegge og bestille utflukter.

Utflukter organisert av våre guider eller vår lokale agent tilbys på alle destinasjoner. Du kan lese om de ulike utfluktene på nettsiden under ønsket reisemål eller i vår Amisol Travel app 14 dager før avreise.

På ankomstdagen vil guidene våre invitere til et lite informasjonsmøte hvor de vil forklare og snakke om de ulike utfluktene. Du kan kjøpe utfluktene fra guiden direkte med kredittkort eller kontaktbetaling, eller via vår reiseapp.

KAN JEG TA MED MEDISIN PÅ TUREN?

Ja, men du må være oppmerksom på spesielle regler. Les vår guide her.

Ved reiser innenfor Schengen-landene og til Egypt kreves det "pillepass" for visse typer medisin, og ved reiser utenfor Schengen-landene krever enkelte land medisinattest fra egen lege. Pillepasset utstedes på apoteket, som også kan gi råd om medisinering under reisen.

Husk alltid å ha livsviktig medisin i vesken slik at du alltid har den med deg.

TOLLREGLER

Hva kan du ta med deg hjem fra ferie?

Det er alltid mange gode shoppingmuligheter når du er ute og reiser. En av dem er selvfølgelig taxfree shopping.
Hvis du planlegger å kjøpe alkohol, tobakk, klær, vesker, medisiner, mat, elektronikk eller annet i ferien, bør du sørge for at du kan ta varene inn i Norge på lovlig vis.

Vær oppmerksom på at i enkelte land er det restriksjoner på å ta med seg koraller, steiner, konkylie etc. hjem. Samtidig er det strenge regler for innføring av kopivarer, vesker, sko mm. Vi anbefaler at du gjør deg kjent med gjeldende tollbestemmelser før avreise.

Sjekk tollreglene med noen få klikk på: www.rejseregler.dk

GLEMTE SAKER

Har du glemt noe på ferien, ta kontakt med Amisol Travel så fort som mulig slik at gjenglemte varer kan søkes opp. Glemte saker som er funnet returneres deretter direkte til mottaker, og et gebyr for retur kan påregnes.

Frakt koster 800 kr, men prisen kan øke for større/tyngre pakker. Vennligst overfør beløpet direkte til Amisol Travel som avtalt. Bruk følgende referanse: «Forgotten matters» + gjeldende bestillingsnummer.

Vær oppmerksom på at hjemtransport av gjenglemte gjenstander skjer på eget ansvar, og vi dekker ikke forsendelser som ikke kommer frem eller er skadet underveis.

Glemte varer må bestilles senest 7 dager etter hjemkomst. Vi kan kun hjelpe på destinasjoner hvor vi fortsatt har ansatte, vi kan dessverre ikke være behjelpelige etter at destinasjonen er stengt for sesongen.

RESERVERING AV FLYSETE

Hos Amisol Travel samarbeider vi med mange forskjellige flyselskaper for våre mange feriedestinasjoner. Mange av selskapene tilbyr mulighet for setereservasjon mot en tilleggsavgift.

På våre reiser til Egypt med våre egyptiske flyselskaper kan du dessverre ikke reservere seter på forhånd, og seter gis ved innsjekking på flyplassen

Du kan reservere plass på alle våre reiser med SAS og Airseven.

Logg inn for plassreservasjon hos SAS KLIKK HER

Logg på for å reservere plass på Airseven,  KLIKK HER

Logg inn for setereservasjon for Fly Egypt. IKKE MULIG

Flyselskapet prøver alltid å plassere reisende på samme billett ved siden av hverandre, men av logistiske årsaker er ikke dette alltid mulig.

Foretrekker du et vindussete eller trenger du mer benplass? Når du flyr med AirSeven eller med SAS har du muligheten til å bestille det setet som passer deg best på reisen. Ditt favorittsete kan bestilles direkte via din ferierådgiver eller ved å bestille online. Spesifikke seter kan bestilles inntil 2 dager før avreise.

Setereservasjoner kan også gjøres via 'Min billett' øverst på nettsiden vår. For å logge inn på 'Min Billet' må du oppgi ditt 4-6-sifrede bestillingsnummer og tilhørende kode, som du finner i øvre høyre hjørne av reisedokumentet. Her kan du velge ditt favorittsete via seteoversikten og betale i etterkant.

FORSIKRINGER

Det er viktig for oss at du er godt forsikret under reisen og at du er sykeforsikret før avreise. Amisol Travel har derfor et samarbeid med Gouda forsikring, som gir våre gjester mulighet til å kjøpe avbestillingsforsikring og reiseforsikring.

Du kan tegne to typer forsikringer

Avbestillingsforsikring
Forsikringen dekker deg frem til avreise dersom du er forhindret fra å reise på grunn av sykdom eller lignende.

 

Årlig reiseforskning
Det blå helsetrygdkortet dekker IKKE utgifter til f.eks. hjemtransport. Det blå helsetrygdkortet dekker heller ikke utenfor Europa eller i Egypt. Reis derfor ALDRI uten reiseforsikring. Du kan også kjøpe reiseforsikring som kun gjelder de dagene du er bortreist. For Egypt må du kjøpe det som gjelder for «Enlarged Europe».

 

Du kan kjøpe forsikringen din sammen med reisen. Vi anbefaler at du undersøker om du evt ha en omfattende reiseforsikring før du bestiller reiseforsikringen din.

RULLESTOL OG HJELP

Trenger du hjelp før og under ferien, kontakt oss.

Dersom du er funksjonshemmet, har problemer med å gå eller trenger hjelp på flyplassen av annen grunn, er det viktig at du gir beskjed til Amisol Travel ved bestilling av reisen, slik at vi kan hjelpe deg med å få nødvendig assistanse under reisen.

Vi har mulighet til å bestille assistanse for deg både på Oslo Gardermoen og TORP Sandefjord lufthavner. Bistanden kan også ordnes på vei hjem fra ferien, og her er det bare å kontakte våre guider på feriemålet. De hjelper til på flyplassen, så du får den hjelpen du trenger.

 

Kontakt Amisol Travel for ytterligere informasjon på telefon 32 200 900.