UNDER REISEN DIN

Her finner du all informasjon du trenger når du er i Egypt.

 

Trykk på feltet nedenfor hvis du ønsker informasjon om det.

  

Sharm el Sheikh flyplass

Ta kun imot hjelp/service fra Amisol-personell som tydelig bærer Amisol skilt/logo. Tjenester fra andre som tilbyr hjelp på flyplassen, bør du forvente er mot betaling/tips.

Din helse

Det er ingen krav om vaksiner til Egypt, men det er andre bakterier enn hva vi er vant til i Norge.

Her får du gode råd om hvordan du kan forebygge mageproblemer på ferien din:

  • Ta melkesyretabletter før og under reisen for å beskytte magen.
  • Drikk KUN flaskevann.
  • Spør på restauranter hvordan isbitene lages og salaten skylles med flaskevann.
  • Spis kun stekt, kokt og bakt mat de første dagene (eller under hele ferien).
  • Spis kun frukt du skreller/skjærer selv.
  • Vask hendene oftere og mer grundig enn vanlig, gjerne før hvert måltid.
  • Toalettpapir er tilgjengelig på hotellet, men sjeldnere andre steder, så ta dette med på utflukter.
  • Bruk håndsprit og våtservietter.

Dårlig kan også forekomme av følgende årsaker: raskt inntak av iskalde drikker, kaldt klimaanlegg på rommet og varmt vær utenfor, dehydrering og ubalanse i salt/sukkerforholdet i kroppen. Så sørg for å unngå dehydrering, drikk rikelig med vann/brus i løpet av ferien, tilsett ekstra salt på maten og spis dessert hver dag. Disse forhåndsreglene kan hjelpe deg med å unngå dårlig mage.

 

Reiseapoteket ditt kan f.eks. inneholde en liten flaske håndsprit, myggspray, smertestillende tabletter, diarétabletter og solkrem. I perioder kan det være mye mygg om kvelden, så sørg alltid for å ha med deg myggspray eller kjøp på det lokale apoteket.

 

Er uhellet ute og du blir syk, kontakt guiden/resepsjonen umiddelbart og be om en lege til rommet, slik at du får behandling med det samme og ikke må ligge syk hele feiren. Kontakt også straks reiseforsikringen din som dekker utgiftene til dette, samt evt. tapte feriedager.

Sikre deg om at din reiseforsikring dekker Egypt. Hvis ikke, anbefaler vi at du kontakter Gouda, som har god dekning i Egypt.

Vi anbefaler alltid våre gjester å ha både avbestillings-, bagasje- og reiseforsikring. Bagasjeforsikringen dekker hvis bagasjen ikke når frem til destinasjonen. Reiseforsikringen dekker sykdom under ferien, legehjelp osv. Avbestillingsforsikringen dekker hvis du må avbestille reisen før avreise på grunn av dødsfall/sykdom o.l.

Guide-service

Våre hyggelige guider møter deg utenfor flyplassen og hjelper deg til busstransporten, det er maks 3 stopp per buss, så du kommer raskt frem. På vei til hotellet gir guiden noen tips og triks for ditt opphold, samt informasjon om tidspunkt for velkomstmøtet, hvor dere får enda flere råd for å kunne få en riktig flott feire i Sharm el Sheikh.

 

Hvis du har noen spørsmål under ditt opphold, kan du kontakte guidene via WhatsApp. Du kan også be resepsjonen om å ringe guiden for deg dersom telefonen din ikke virker på destinasjonen.

Guidene kan kontaktes døgnet rundt på følgende telefonnummer (husk at de er engelsktalende): 

+20 100 314 2060 – Ahmed S.
+20 109 191 9565 – Taha
+20 109 224 5574 – Ahmed T.
+20 100 373 8363 - Islam

Ved nødsituasjon kontakt:
+21 122 790 3329 - Ahmed H. - åpen 24/7

Kjøp av utflukter

Utflukter og priser for voksen & barn (MAX 11 år):

 

Experience the City of Peace 25 USD
Båttur til Ras Mohammed & The White Island 85/65 USD
Båttur til Tiran Island mm. fra 50 USD
Semi-ubåttur 50/35 USD
Hammam & Massasje-pakke 65/35 USD
ATV, Kamel, Beduiner & Stjerner 70/55 USD
Jeep Mix Safari 75/55 USD
Quad i Sinai ørkenen (ingen barn) 45 USD
Kairo/ Pyramider med fly 305/295 USD
Luxor med fly 310/300 USD
Petra i Jordan med buss og båt 315 USD

 

Utfluktsprogrammet får du av guiden på velkomstmøtet, vi tar forbehold om prisendringer. Utfluktene bestilles på velkomstmøtet og kan betales med kredittkort.

 

En anbefaling fra oss.

Opplev vår nyeste utflukt "Experience the City of Peace". På denne utflukten blir dere guidet gjennom Naama Bay sentrum, tar en kort tur til Soho Square, ser den vakre koptiske kirken (en imponerende opplevelse), besøker en moské, en fredsskulptur og utforsker den sjarmerende Old Market. Underveis vil guiden informere om plasseringen av ulike shoppingområder, anbefale ulike butikker, fortelle om Sharms historie og gi en mengde nyttige tips for ferien din. En virkelig flott tur for deg/dere som ønsker å lære mer om Sharm el Sheikh.

 

Hvor skal du kjøpe utfluktene dine?

Vær oppmerksom på at alle utflukter kjøpt fra våre Amisol-guider er kvalitetssikret, lovverket overholdes og våre samarbeidspartnere er alle forsikret og godkjent til å jobbe med turister av lokale myndigheter.

Du vil mulig oppleve å få tilbudt rimeligere utflukter på destinasjonen av andre, da mange lokale underbyr reisebyråene. Men ofte er det IKKE samme produkt når turen først har startet. Vi opplever at våre gjester plutselig må betale ekstra under reisen, mat er plutselig ikke inkludert og lignende. Vi kan i prinsippet være likegyldig til hvor du kjøper din utflukt.. men det er viktig for oss at ALLE våre gjester får en god opplevelse i Egypt og derfor anbefaler vi at du følger anbefalinger fra din Amisol Guide.

Hjemreisen

Pick up tider for busshenting på hjemreise blir informert 24 timer før avreise i resepsjonen.

Møt opp 3 timer før avreise, da du skal gjennom sikkerhetskontroll før du skal sjekke inn.

Innsjekk åpner 2 timer før avreise, online innsjekk er ikke mulig. HUSK at du skal vise billetten på flyplassen, så ta med utskrift.

Ved problemer med innsjekk, ring/skriv straks til din Amisol-guide.

 

Reisende uten Amisol transfer er selv ansvarlig for å holde seg oppdatert på evt. endringer i hjemreisetider, kontakt en av guidene før hjemreise og få flyets avreisetidspunkt bekreftet – dette kan også gjøres til ssh@amisol.no (skriv på engelsk) eller på tlf. +20 100 314 2060. Det er ditt eget ansvar å komme gjennom kontrollene før flyet boarder. Kommer du for sent og blir avvist ved innsjekk, er ny hjemreise for eget ansvar og regning.

Feil & mangel under din reise

Hvis det skulle oppstå et problem (feil/mangel) under din ferie, vennligst kontakt din Amisol-guide med det samme, slik at problemet kan løses så raskt som mulig, og du kan fortsette å nyte ferien.

Dersom guiden ikke kontaktes, og du evt. fyller ut et tilfredshets- og tilbakemeldingsskjema fra hotellet, hvor feil/mangler ikke blir påpekt, kan det påvirke retten til kompensasjon ved hjemkomst i henhold til pakkereiseloven § 26.