Det er ingen krav om vaksiner til Egypt, men det er andre bakterier enn hva vi er vant til i Norge.
Her får du gode råd om hvordan du kan forebygge mageproblemer på ferien din:
Dårlig kan også forekomme av følgende årsaker: raskt inntak av iskalde drikker, kaldt klimaanlegg på rommet og varmt vær utenfor, dehydrering og ubalanse i salt/sukkerforholdet i kroppen. Så sørg for å unngå dehydrering, drikk rikelig med vann/brus i løpet av ferien, tilsett ekstra salt på maten og spis dessert hver dag. Disse forhåndsreglene kan hjelpe deg med å unngå dårlig mage.
Reiseapoteket ditt kan f.eks. inneholde en liten flaske håndsprit, myggspray, smertestillende tabletter, diarétabletter og solkrem. I perioder kan det være mye mygg om kvelden, så sørg alltid for å ha med deg myggspray eller kjøp på det lokale apoteket.
Er uhellet ute og du blir syk, kontakt guiden/resepsjonen umiddelbart og be om en lege til rommet, slik at du får behandling med det samme og ikke må ligge syk hele feiren. Kontakt også straks reiseforsikringen din som dekker utgiftene til dette, samt evt. tapte feriedager.
Sikre deg om at din reiseforsikring dekker Egypt. Hvis ikke, anbefaler vi at du kontakter Gouda, som har god dekning i Egypt.
Vi anbefaler alltid våre gjester å ha både avbestillings-, bagasje- og reiseforsikring. Bagasjeforsikringen dekker hvis bagasjen ikke når frem til destinasjonen. Reiseforsikringen dekker sykdom under ferien, legehjelp osv. Avbestillingsforsikringen dekker hvis du må avbestille reisen før avreise på grunn av dødsfall/sykdom o.l.
Våre hyggelige engelsktalende lokalguider møter deg på flyplassen før passkontrollen, her har de visum klart til de som har kjøpt dette på forhånd på våre nettsider, og de selger visum for 30 USD til de som ønsker å kjøpe dette hos Amisol-guidene.
Har du kjøpt busstransport, viser guiden hvor busser venter og kjører ut til hotellet. På vei til hotellet vil guiden gi litt tips og triks for ferien, samt oppgi møtetid og sted for velkomstmøtet.
På velkomstmøtet vil du få oversikt over alle våre utflukter, informasjon om lokalområdet, priser på taxier, tips for tipspenger og mye annen god informasjon som sikrer en herlig ferie i Hurghada! Så vi anbefaler alle å møte våre flotte guider, så vet du også hvem du skal kontakte, hvis du får behov for hjelp under ferien din.
Se våre utflukter til Hurghada
Guidene er tilgjengelig for deg døgnet rundt via WhatsApp. Vi anbefaler å laste ned appen før avreise, så trenger du kun å være tilkoblet internett for å kontakte våre guider. Du kan også be resepsjonen ringe guiden for deg, hvis telefonen din ikke virker på destinasjonen.
Telefonnumre (husk at de er engelsktalende):
+20 101 163 9863 – Yasser
+20 101 024 3602 – Ahmed
Hvis du har bestilt busstransport (transfer) gjennom Amisol Travel, vil hentetid bli satt opp i resepsjonen ca. 24 timer før avreise.
Har du ikke bestilt transfer hos oss, anbefaler vi at du bekrefter hjemreise med guiden gjennom WhatsApp, slik at de kan informere ved evt. endring for hjemreisetid.
På flyplassen skal alle gjennom: Sikkerhetssjekk, innsjekk (check-in), passkontroll og enda en sikkerhetssjekk før du går om bord på flyet. Sørg for å møte opp på flyplassen senest 3 timer før avreisetid.
HUSK at du skal vise billetten på flyplassen, så ta den med i papirform. Online check-in er ikke mulig.
Ved problemer på flyplassen, ring/skriv umiddelbart til din Amisol-guide via WhatsApp.
Hvis det skulle oppstå et problem (feil/mangler) underveis i ferien din, vennligst kontakt din Amisol-guide umiddelbart. Slik at problemet kan løses så raskt som mulig, og du kan fortsette å nyte ferien. Dersom guiden ikke kontaktes, eller du evt. fyller ut et tilfredshets- og tilbakemeldingsskjema fra hotellet, hvor feil/mangler ikke blir påpekt, kan dette påvirke retten til kompensasjon etter hjemkomst iht. pakkereiseloven §26.
Guidenes telefonnummer (husk å skrive på engelsk):
Yasser tlf. +20 101 163 9863 eller Ahmed tlf. +20 101 024 3602
Forside
Søg reise
Restplasser
Kontakt
Min billett