Hjemreise

Ved hjemreise er den reisende selv ansvarlig for å møte til riktig avreisetid.  

Hjemreisetiden kan endres.  

 

På hvert hotell finnes en oppslagstavle og en informasjonsperm fra Amisol Travel, hvor man dagen før avreise finner avreisetiden og pick-up tid på hotellet.

På enkelte hoteller har ikke AmiSol Travel noen oppslagstavle eller informasjonsperm.

Er man i tvil om avreisetiden må man da ta kontakt med vårt kontor eller våre reiseledere på reisemålet.  

 

For gjester som har Kun Fly er man selv ansvarlig for å møte til riktig avreisetid og pliktig til å ringe AmiSol Travels representanter på reisemålet 24 timer før hjemreise for bekreftelse avreisetiden.    

 

Dykkere er selv ansvarlig for at det er lenge nok mellom siste dykk og flyreisen.  

 

Ved avreise hjem fra Egypt er det strengt forbudt å ta med seg koraller ut av landet.

 

Flybillett Egypt-Norge/Danmark

Om man av ulike grunner ønsker flybillett fra Egypt til Norge eller Danmark utenfor opprinnelig bestilling kan man ved ledig kapasitet kjøpe enveis flybillett fra Egypt til Norge eller Danmark direkte av reiselederne 

Les mer

Avreise

Avreisetiden på hjemreisen kan endres.

 

På hvert hotell finnes en oppslagstavle og en informasjonsperm fra Amisol Travel, hvor man dagen før avreise finner avreisetiden og pick-up tid på hotellet.

På enkelte hoteller har ikke AmiSol Travel noen oppslagstavle eller informasjonsperm.

Er man i tvil om avreisetiden må man da ta kontakt med vårt kontor eller våre reiseledere på reisemålet.  

 

Man er selv ansvarlig for å møte til riktig avreisetid.

AmiSol Travel er ikke ansvarlig ved for tidlig eller for sent fremmøte til avreise.

AmiSol Travel er ikke ansvarlig om man er fraværende på flyplass i forhold til avreisetiden.  

 

Etter passering av sikkerhetskontroll på flyplass er det den reisendes eget ansvar å følge nødvendige anvisninger for å komme med flyet.

Man må selv følge med på flyopprop, oppslagstavler og andre anvisninger.

 

AmiSol Travel er ikke ansvarlig om man av ulike grunner ikke kommer med flyet.

Les mer

Betaling av reise

AmiSol Travels kontor i Norge utbetaler ikke refusjoner eller utlegg.

 

Utgifter på reisemålet som man av ulike grunner mener Amisol Travel skal refundere må være gyldig dokumentert og gjøres opp på reisemålet.  

AmiSol Travel betaler ikke regninger eller gjør utlegg i forhold til hotell. Alle hotellregninger må gjøres opp i resepsjonen i god tid før avreise.  

 

Ved utlegg utenfor Amisol Travels regi vil Amisol Travel uansett grunn ikke refundere evt. utgifter i forhold til hotell, måltider, transport, telefon og lignende.

Les mer

Klager og reklamasjon

Vårt mål er å gi våre gjester best mulig ferieopplevelse. For å kunne hjelpe på best mulig måte trenger vi å få beskjed med en gang dersom det er noe du ikke er fornøyd med. På de fleste av våre reisemål har vi reiseleder. Om det skulle være noe ber vi deg ta kontakt med reiseleder så fort som mulig dersom det er noe som mangler. På den måten gir du oss muligheten til å sikre deg best mulig ferieopplevelse.

 

På noen av våre destinasjoner har vi ikke egen reiseleder, du må da ta kontakt med vår lokale representant. 

 

Amisol Travel forutsetter at klager fremføres for reiseleder på reisemålet slik at klagepunktet kan bli rettet eller kompensert. Dersom dette ikke er gjort, uten at det foreligger særskilte omstedigheter, vil normalt en senere klage eller krav om kompensasjon bli avvist.

Gjelder det klage på flyreisen, skadet eller forsinket bagasje, vil vi i første omgang henvise deg til det flyselskapet du reiste med.

Hvis henvendelsen din gjelder sykdom, skade eller tyveri, skal du kontakte forsikringsselskapet ditt. Kjøpte du reiseforsikring sammen med reisen, er du forsikret hos Gouda Reiseforsikring og kan melde direkte til dem. 

 

Klage må være fremsatt skriftlig senest 4 uker etter hjemreisedato.

Klagen sendes per epost til:post@amisol.no. Bestillingsnummeret må legges ved. 

Når vi har mottatt din klage/reklamasjon, vil du få en bekreftelse fra oss med antatt behandlingstid per epost. Vi forsøker å svare så raskt som mulig, men i høysesong og i saker der vi må gjøre en del undersøkelser, kan det ta noe lengre tid.

Les mer