Den reisende kan forandre reisedag, reisemål, hotell o.l. mot et administrasjonsgebyr på 500 kr pr. person pr. endring, dersom Amisol har mulighet til å etterkomme de nye ønsker. Overstiger våre kostnader ved endringen gebyrets størrelse, kan endringen regnes som en avbestilling. Det er da reglene om avbestilling som gjelder.
Endring av deltakere på reisen må gjøres senest 7 dager før avreise og ved spesielle forhold kan andre regler gjøres gjeldene i forhold til overdragelse av reisen.
Endringer som tillegg/fjerning av flymat må gjøres senest 3 dager før avreise.
Programendringer
Ved vesentlige endringer som evt. skulle oppstå vil Amisol i den grad det er mulig, gi muntlig eller skriftlig beskjed.
Skulle den reisende endre telefonnummer eller adresse i forhold til det som er registrert på bestillingen må det gis beskjed til AmiSol Travel.
AmiSol Travel er ikke ansvarlig for tilfeller hvor feil kontaktinformasjon er oppgitt.
Avbestilling
Den reisende kan selv avbestille reisen etter følgende regler:
- Ved avbestilling tidligere enn 42 dager før avreisedøgnet starter refunderes det innbetalte beløp minus et gebyr på kr 1000 pr. person og eventuell avbestillingsforsikring.
- Ved avbestilling fra 42 til 15 dager før avreisedøgnet starter refunderes det innbetalte beløp minus depositum og eventuell avbestillingsbeskyttelse.
- Ved avbestilling etter at det er mindre enn 15 dager til avreisedøgnet starter eller utelatt fremmøte ved avgang, gis ingen refusjon ut over offentlige avgifter som ikke påløper.
På de fleste av AmiSol Travels hoteller er grunnprisen basert på to personer i samme rom/leilighet.
Dersom en eller flere personer avbestiller tas det ut tillegg for resterende antall personer i følge gjeldende prisliste.
Ved sykdom i forkant av avreise er den reisende pliktet til å gi beskjed umiddelbart til Amisol Travel enten på telefon eller mail, i tilfeller hvor AmiSol Travel skal refundere deler av eller hele det innbetalte beløp.
Når reisens særegne og dokumenterbare karakter gjør det rimelig, eksempelvis der arrangørens rett til refusjon fra sine underleverandører er begrenset, kan arrangøren sette avvikende betingelser fra refusjonsreglene. Kundens avbestillingsrett kan uansett ikke begrenses i større grad enn arrangørens rett overfor sine underleverandører.
Dersom den reisendes bestilling omfatter flere, og den avtalte totalpris bygger på rabatter eller avslag knyttet opp til deltakerantallet, vil grunnlaget for slike rabatter eller avslag kunne falle bort dersom noen av reisefølget avbestiller. Ved slik partiell avbestilling, skal arrangøren refundere den forholdsmessige andelen av den avtalte/betalte prisen til de som avbestiller, og kreve inn eventuell merpris som følge av bortfall av rabatter knyttet til gruppens størrelse, fra de gjenværende deltagerne. Medfører dette at den/de som reiser må bo i enkeltrom, tilkommer enkeltromstillegg.
Vilkår for avbestilling av reise med rutefly:
Ruteflyselskapene kan pålegge reisearrangøren å utstede flybilletter i god tid før avreise. Når en flybillett er utstedt har reisearrangøren en økonomisk forpliktelse overfor flyselskapet. Dersom den reisende avbestiller reisen etter at flybilletten (e-ticket) er utstedt, må AmiSol belaste den reisende med et gebyr tilsvarende prisen på flybilletten. Gebyret varierer avhengig av billettype og opplyses på forespørsel. I tillegg vil det også tilkomme et gebyr for avbestilling av hotell og andre arrangementer.
Flybilletter med forskjellige bestillingsreferanser, dvs. to eller flere enkeltreiser, håndteres som separate reiser uavhengig av hverandre. Ved kjøp av kun flybilletter er ikke AmiSol ansvarlig for uteblitt tilbakebetaling for separate billetter i forbindelse med tidsendringer, forsinkelser eller innstilte fly.
Vilkår for avbestilling av rundreiser
Ved avbestilling av rundreise betaler kunden det beløp som leverandøren belaster AmiSol. I tillegg kommer et avbestillingsgebyr på kr 1000,- pr. person. Ev. gjenstående beløp refunderes til kunden.
I mange tilfeller er fly og hotell ikke refunderbare, og gebyret vil da bli 100% av kostnaden.
Vilkår for avbestilling av utflukter
Avbestiller du senest 15 dager før avreise refunderes hele prisen for utflukten. Ved senere avbestilling er det en forsikringssak som normalt forutsetter at du har gyldig legeattest.
For at utfluktene skal gjennomføres kreves det er minimum antall deltakere. Vi forbeholder oss retten til å flytte eller avlyse utflukten hvis for eksempel værforhold gjør at den ikke kan gjennomføres. Skulle en utflukt blir avlyst, meddeler vi selvfølgelig dette til deg så snart vi kan og pengene for utflukten tilbakebetales.
Hvis du av en eller annen anledning må avbestille eller endre på reisen må du kontakte oss så raskt som mulig.
Tlf.: (+47) 32 200 900
Mail: post@amisol.no
Avbestillingsforsikring
Amisol Travel videreformidler Gouda avbestillingsforsikring.
Avbestillingsforsikring fra Gouda kan bestilles samtidig som man bestiller reisen
Forsikringen dekker tilbakebetaling av reisens kostnad ved plutselig sykdom hos seg selv eller nærmeste familie i forkant av reisen.
Avbestillingsforsikring kan ikke bestilles etter depositum har forfalt.
Avbestillingsforsikringen er bindene etter depositumet er innbetalt.
Tlf. Gouda: +47 24 14 45 70
Mail: post@gouda.no
Avbestillingsforsikring kan bestilles for 285,- per person.
Rett til avbestilling gjelder også når hindring angår en person i den reisendes personlige reisefølge og det er urimelig å kreve at den reisende skal gjennomføre reisen uten at vedkommende person eller personer deltar på reisen.
Avbestilling grunnet sykdom og ulykkestilefeller må dokumenteres av lege hvor det fremgår at man pga. sykdom eller skade som i medisinsk forstand er å betrakte som alvorlig ikke er i stand til å gjennomføre reisen på det angitte tidspunkt.
Legeattest fra uhildet lege må fremlegges innen en uke etter beregnet avreisedato.
Arrangøren har rett til å kreve ekstra undersøkelse av egen lege.
Ved avbestilling etter denne bestemmelsen har den reisende krav på refusjon av det innbetalte beløp utenom avbestillingsforsikringen.
Avbestillingsbeskyttelsen betales samtidig som depositumet.
Avbestillingsbeskyttelsen refunderes ikke.
Eventuell refusjon av innbetalt beløp utbetales i henhold til selskapets interne betalingsrutiner.
For gruppereiser spesielle regler, ta kontakt på vår kundetelefon for ytterligere informasjon.