ved avgang: Ingen refusjon.
Når reisens særegne og dokumenterbare karakter gjør det rimelig, eksempelvis der arrangørens rett til refusjon fra sine underleverandører er begrenset, kan arrangøren sette avvikende betingelser fra ovenstående refusjonsregler.
Kundens avbestillingsrett kan uansett ikke begrenses i større grad enn arrangørens rett ovenfor sine underleverandører.
De individuelle refusjonsreglene må være lett forståelige og må gis på en klar og tydelig måte før bestilling. Dersom slik informasjon ikke gis på en klar og tydelig måte ved bestilling og arrangøren ikke kan sannsynliggjøre at slik informasjon er gitt før bestilling, er kunden likevel ikke forpliktet av arrangørens avvikende regler. Avbestilling følger da de ovenstående refusjonsreglene.
Dersom kundens bestilling omfatter flere, og den avtalte totalpris bygger på rabatter eller avslag knyttet opp til deltagerantallet, vil grunnlaget for slike rabatter eller avslag kunne falle bort dersom noen av reisefølget avbestiller. Ved slik partiell avbestilling, skal arrangøren refundere den forholdsmessige andelen av den avtalte/betalte prisen til de som avbestiller, og kreve inn eventuell merpris som følge av bortfall av rabatter knyttet til gruppens størrelse, fra de gjenværende deltagerne. Medfører dette at den/de som reiser må bo i enkeltrom, tilkommer enkeltromstillegg.
Reiser med rutefly:
Ruteflyselskapene kan pålegge reisearrangøren å utstede flybilletter i god tid før avreise. Når en flybillett er utstedt har reisearrangøren en økonomisk forpliktelse overfor flyselskapet. Dersom den reisende avbestiller reisen etter at flybilletten er utstedt, vil Amisol belaste den reisende med et gebyr tilsvarende prisen på flybilletten. Gebyret varierer avhengig av billettype og opplyses på forespørsel.
Spesielle avbestillingsregler for rundreiser
Enkelte deler av en rundreise har spesielle avbestillings- og endringsregler knyttet til cruise/utflukter/hotell/transport. Dersom den reisende avbestiller rundreisen og Amisol ved det tidspunktet har en økonomisk forpliktelse overfor sin underleverandør, må Amisol belaste den reisende med et gebyr tilsvarende denne prisen. Gebyrets størrelse opplyses på forespørsel.
Avbestilling av utflukter
Avbestiller du senest 15 dager før avreise refunderes hele prisen for utflukten. Ved senere avbestilling er det en forsikringssak som normalt forutsetter at du har gyldig legeattest.
For at utfluktene skal gjennomføres kreves det er minimum antall deltakere. Vi forbeholder oss retten til å flytte eller avlyse utflukten hvis for eksempel værforhold gjør at den ikke kan gjennomføres. Skulle en utflukt blir avlyst, meddeler vi selvfølgelig dette til deg så snart vi kan og pengene for utflukten tilbakebetales.
Hvis du av en eller annen anledning må avbestille eller endre på reisen må du kontakte oss så raskt som mulig.
Tlf.: (+47) 32 200 900
Mail: post@amisol.no
Avbestillingsforsikring
Amisol Travel videreformidler Gouda avbestillingsforsikring.
Avbestillingsforsikring fra Gouda kan bestilles samtidig som man bestiller reisen
Forsikringen dekker tilbakebetaling av reisens kostnad ved plutselig sykdom hos seg selv eller nærmeste familie i forkant av reisen.
Avbestillingsforsikring kan ikke bestilles etter depositum har forfalt.
Avbestillingsforsikringen er bindene etter depositumet er innbetalt.
Tlf. Gouda: +47 24 14 45 70
Mail: post@gouda.no
Avbestillingsforsikring kan bestilles for 285,- per person.
Rett til avbestilling gjelder også når hindring angår en person i den reisendes personlige reisefølge og det er urimelig å kreve at den reisende skal gjennomføre reisen uten at vedkommende person eller personer deltar på reisen.
Avbestilling grunnet sykdom og ulykkestilefeller må dokumenteres av lege hvor det fremgår at man pga. sykdom eller skade som i medisinsk forstand er å betrakte som alvorlig ikke er i stand til å gjennomføre reisen på det angitte tidspunkt.
Legeattest fra uhildet lege må fremlegges innen en uke etter beregnet avreisedato.
Arrangøren har rett til å kreve ekstra undersøkelse av egen lege.
Ved avbestilling etter denne bestemmelsen har den reisende krav på refusjon av det innbetalte beløp utenom avbestillingsforsikringen.
Avbestillingsbeskyttelsen betales samtidig som depositumet.
Avbestillingsbeskyttelsen refunderes ikke.
Eventuell refusjon av innbetalt beløp utbetales i henhold til selskapets interne betalingsrutiner.
For gruppereiser spesielle regler, ta kontakt på vår kundetelefon for ytterligere informasjon.