Informasjon om Koronavirus 

Oppdatert 18. mai

Siden oppdateres fortløpende med informasjon.

Utenriksdepartementet kom fredag 15. mai 2020 med et nytt reiseråd som gjelder frem til 20. August. Alle kunder som vil bli berørt vil bli kontaktet av oss i løpet av de nærmeste dagene

Du trenger altså ikke kontakte oss – vi kontakter deg!

 

Denne situasjonen er svært vanskelig for oss som er glad i og til daglig jobber med å tilby feriereiser.Vi vil uttrykke vår største takknemlighet for alles tålmodighet i disse tider. En spesiell takk til de som har sagt ja til å booke om sine reiser til et senere tidspunkt!

 

Alle våre kunder som får reisen sin innstilt gis mulighet til kostnadsfritt og til samme pris endre sin reise til en senere dato. Ta kontakt med oss for å se nærmere på muligheten for ombooking av din reise.

 

Gratis ombooking frem i tid for alle bestillinger som har avreise til og med 20. August.

Har du bestilt en ferie med avgang frem til og med 20. August tilbyr vi deg nå mulighet til å endre avreisedato og eventuelt reisemål, helt gebyrfritt. Hvis den nye reisen er dyrere enn den gamle må du betale mellomlegget, men du slipper endringsgebyr.  Det gir deg mulighet til å endre reisen gebyrfritt så mange ganger du vil helt frem til 21 dager før avreise. Send dine endringsønsker til post@amisol.no, så gjør vi endringen for deg.

 

 

Vanlige spørsmål

Informasjon om tilbakebetaling av reisen.

Frist for tilbakebetaling av reise er forlenget fra 14 dager til 3 måneder. Det gjelde alle pakkereiser som avbestilles eller avlyses i perioden 1. mars til 14. juni 2020. Fristforlengelsen gjelder også for allerede forfalte krav.

 

Les mer på regjeringen.no

 

Hele vår bransje, som mange andre næringer i samfunnet er under stort press akkurat nå. En utsatt frist for tilbakebetaling vil gi Amisol og andre pakkereisearrangører et pusterom, som vil hjelpe oss med å komme gjennom disse turbulente tidene. Vi forstår at mange venter på pengene sine tilbakebetalt, men ber om forståelse for at det vil ta lengre tid enn vanlig.

 

Når du har en bestilt pakkereise hos oss er du dekket av pakkereiseloven og dens garantiordning. Du kan da være sikker på å få tilbake innbetalt beløp hvis vi ikke får gjennomført feriereisen du har bestilt med oss. 

 

Hva gjelder for endring og avbestilling av reiser?

For reiser lengre frem i tid enn 14 dager, gjelder  ordinære avbestillingsregler.  

 

Hva skjer om myndighetene kommer med nye reiseråd?

Vi følger alltid myndighetenes anbefalinger. Om de skulle fraråde å reise til et av våre reisemål vil vi kontakte alle berørte kunder. Vi vil da hjelpe kundene med å finne alternative reiser.

 

Hva skjer om jeg blir sittende i karantene på ferie?

Skulle det oppstå en situasjon der et hotell settes i karantene er det primært de lokale myndighetene som håndterer dette. Amisols forsikringspartner Gouda har forbedret i sine vilkår og dekker nå kostnad for hotell, nye flybilletter hjem og merkostnader til mat om en karantene skulle bli aktuelt. Vi anbefaler at våre kunder før avreise ser over sine øvrige forsikringer, og hva som gjelder for nettopp dem om karantene skulle bli aktuelt. Når det gjelder tapt arbeidsfortjeneste ved en eventuell karantene anbefaler vi deg å kontakte NAV for mer informasjon.

 

Mer informasjon om Coronavirus/COVID-19 kan leses her: 

https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/id2413163/

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/reiserad-knyttet-til-nytt-koronavirus-coronavirus/

Les mer