Informasjon om Koronavirus og våre reiser 

Oppdatert 12. august

Siden oppdateres fortløpende med informasjon.

 

Utenriksdepartementet fraråder alle reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land. Reiserådet gjelder til 1. oktober. Fra og med 15. juli gjøres det unntak for reiser til land i EØS/Schengen-området som tilfredsstiller smittekravene. FHI kommer med oppdateringer hver 14. dag, og du kanse oversikten og lese FHI smittevernråd her>>

 

Kunder som blir berørt av dette vil bli kontaktet av oss på e-post senest 14 dager før avreise om reisen blir innstilt.

 

Denne situasjonen er svært vanskelig for oss som er glad i og til daglig jobber med å tilby feriereiser. Vi vil uttrykke vår største takknemlighet for alles tålmodighet i disse tider. En spesiell takk til de som har sagt ja til å booke om sine reiser til et senere tidspunkt!

 

Vanlige spørsmål

Er det trygt å bestille ferie med Amisol nå?

Vårt hovedfokus er at våre kunder skal føle seg trygge når de bestiller en reise med Amisol. Vi følger alltid Utenriksdepartementets råd og øvrige myndigheters (både norske og lokale) anbefalinger.

 

Hva hvis det blir endringer i reiserådet?

Kunder som blir berørt av endringer vil bli kontaktet av oss på e-post senest 14 dager før avreise om reisen blir innstilt. Du kan da endre reisen eller få refundert pengene du har betalt. Er du på reisemålet, og en slik situasjon oppstår, er Amisol ansvarlig for at du kommer deg hjem så snart det er praktisk mulig.

 

Informasjon om tilbakebetaling av reisen.

Frist for tilbakebetaling av reise er forlenget fra 14 dager til 3 måneder. Det gjelde alle pakkereiser som avbestilles eller avlyses i perioden 1. mars til 14. juni 2020. Fristforlengelsen gjelder også for allerede forfalte krav.

Les mer på regjeringen.no

 

Hele vår bransje, som mange andre næringer i samfunnet er under stort press akkurat nå. En utsatt frist for tilbakebetaling vil gi Amisol og andre pakkereisearrangører et pusterom, som vil hjelpe oss med å komme gjennom disse turbulente tidene. Vi forstår at mange venter på pengene sine tilbakebetalt, men ber om forståelse for at det vil ta lengre tid enn vanlig.

 

Når du har en bestilt pakkereise hos oss er du dekket av pakkereiseloven og dens garantiordning. Du kan da være sikker på å få tilbake innbetalt beløp hvis vi ikke får gjennomført feriereisen du har bestilt med oss. 

 

Hva gjelder for endring og avbestilling av reiser?

For reiser etter 1. oktober, gjelder  ordinære avbestillingsregler.  

 

Mer informasjon om Coronavirus/COVID-19 kan leses her: 

https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/id2413163/

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/reiserad-knyttet-til-nytt-koronavirus-coronavirus/

Les mer